Algemene Voorwaarden

Algemene Voorwaarden

Inhoudsopgave:

Artikel 1 - Definities

Artikel 2 - Identiteit van Blokkenhoek

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Artikel 4 - Het aanbod

Artikel 5 - De overeenkomst

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Artikel 7 - Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

Artikel 8 - Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en kosten

daarvan

Artikel 9 - Verplichtingen van Blokkenhoek bij herroeping

Artikel 10 - Uitsluiting herroepingsrecht

Artikel 11 - De prijs

Artikel 12 - Nakoming en extra garantie

Artikel 13 - Levering en uitvoering

Artikel 14 - Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging

Artikel 15 - Betaling

Artikel 16 - Klachtenregeling

Artikel 17 - Geschillen

Artikel 18 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Artikel 1 - Definities

In deze voorwaarden wordt verstaan onder:

 

  1. Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument

producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een

overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten

door Blokkenhoek worden geleverd of door een derde partij op basis van een

afspraak tussen die derde en Blokkenhoek;

  1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken

van zijn herroepingsrecht;

  1. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die

verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of

beroepsactiviteit;

  1. Dag: kalenderdag;
  2. Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en

geleverd worden;

  1. Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige

levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een

bepaalde periode;

  1. Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel – waaronder ook begrepen

e-mail – dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie

die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die

toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is

afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die

ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk

maakt;

  1. Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de

bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;

  1. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen Blokkenhoek en de

consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd

systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of

diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend

of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor

communicatie op afstand

  1. Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden
    opgenomen Europese modelformulier voor herroeping;
    ● Blokkenhoek: de rechtspersoon als nader gedefinieerd in artikel 2, die
    producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan
    consumenten aanbiedt als uiteengezet onder deze algemene
    voorwaarden;
    1. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden
    gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument
    en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn
    samengekomen;
    Artikel 2 – Identiteit van Blokkenhoek
    Naam ondernemer: Blokkenhoek
    Vestigingsadres: [Vul hier je adres in]
    Emailadres: [Vul hier de website email in]
    KvK-nummer: [Vul hier je KVK nummer in]
    BTW-identificatienummer; [Vul hier je BTW nummer in]
    Artikel 3 – Toepasselijkheid
    1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van
    Blokkenhoek en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen
    ondernemer en consument.
    2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst
    van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar
    gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Blokkenhoek voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de
    algemene voorwaarden bij Blokkenhoek zijn in te zien en dat zij op verzoek
    van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
    3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in
    afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand
    wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs
    elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld
    op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige
    manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
    Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op
    afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene
    voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en
    dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op
    andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
    4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens
    specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het
    tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de
    consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds
    beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig
    is.
    Artikel 4 – Het aanbod
    1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder
    voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
    2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de
    aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving
    is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod
    door de consument mogelijk te maken. Als Blokkenhoek gebruik maakt van
    afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke
    vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden Blokkenhoek niet.
    3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk
    is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van
    het aanbod zijn verbonden.
    Artikel 5 – De overeenkomst
    1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot
    stand op het moment van aanvaarding door de consument van het
    aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
    2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft
    aanvaard, bevestigt Blokkenhoek onverwijld langs elektronische weg de
    ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst
    van deze aanvaarding niet door Blokkenhoek is bevestigd, kan de consument
    de overeenkomst ontbinden. Na ontvangst van deze bevestiging is het
    voor de consument niet langer mogelijk en overeenkomst te ontbinden
    of annuleren: wel kan de consument gebruik maken van het
    herroepingsrecht (artikel 6).
    3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft Blokkenhoek
    passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging
    van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige
    webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal
    Blokkenhoek daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
    4. Blokkenhoek kan zich - binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de
    consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van
    al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord
    aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien Blokkenhoek op grond van
    dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te
    gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te
    weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
  2. Blokkenhoek zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale
    inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op
    zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke
    manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager,
    meesturen:
    1. het bezoekadres van de vestiging van Blokkenhoek waar de
    consument met klachten terecht kan;
    2. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument
    van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een
    duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het
    herroepingsrecht;
    3. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
    4. de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst
    of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van
    aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van
    de overeenkomst op afstand;
    5. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de
    overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van
    onbepaalde duur is;
    6. indien de consument een herroepingsrecht heeft, het
    modelformulier voor herroeping.
    6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts
    van toepassing op de eerste levering

Artikel 6 – Herroepingsrecht

  1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop

van een product gedurende een bedenktijd van minimaal 14 (veertien)

dagen zonder opgave van redenen ontbinden. Blokkenhoek mag de

consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot

opgave van zijn reden(en) verplichten.

  1. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de

consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die

niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:

  1. als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten

heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem

aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. Blokkenhoek

mag, mits zij de consument hier voorafgaand aan het

bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een

bestelling van meerdere producten met een verschillende

levertijd weigeren.

  1. als de levering van een product bestaat uit verschillende

zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een

door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste

onderdeel heeft ontvangen;

  1. bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten

gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument,

of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft

ontvangen.

Bij diensten en digitale inhoud die niet op een materiële drager is geleverd:

  1. De consument kan een dienstenovereenkomst en een overeenkomst

voor levering van digitale inhoud die niet op een materiële drager is

geleverd gedurende minimaal 14 dagen zonder opgave van redenen

ontbinden. Blokkenhoek mag de consument vragen naar de reden van

herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.

  1. De in lid 3 genoemde bedenktijd gaat in op de dag die volgt op het

sluiten van de overeenkomst.

Verlengde bedenktijd voor producten, diensten en digitale inhoud die niet op

een materiële drager is geleverd bij niet informeren over herroepingsrecht:

  1. Indien Blokkenhoek de consument de wettelijk verplichte informatie over het

herroepingsrecht of het modelformulier voor herroeping niet heeft

verstrekt, loopt de bedenktijd af twaalf maanden na het einde van de

oorspronkelijke, overeenkomstig de vorige leden van dit artikel

vastgestelde bedenktijd.

  1. Indien Blokkenhoek de in het voorgaande lid bedoelde informatie aan de

consument heeft verstrekt binnen twaalf maanden na de

ingangsdatum van de oorspronkelijke bedenktijd, verstrijkt de

bedenktijd 14 dagen na de dag waarop de consument die informatie

heeft ontvangen.

Artikel 7 – Verplichtingen van de consument tijdens de bedenktijd

  1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het

product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of

gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de

werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat

de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals

hij dat in een winkel zou mogen doen.

  1. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het

product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product

die verder gaat dan is toegestaan in lid 1.

  1. De consument is niet aansprakelijk voor waardevermindering van het

product als Blokkenhoek hem niet voor of bij het sluiten van de overeenkomst

alle wettelijk verplichte informatie over het herroepingsrecht heeft

verstrekt.

Artikel 8 – Uitoefening van het herroepingsrecht door de consument en
kosten daarvan
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit
binnen de bedenktermijn door middel van het modelformulier voor
herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan Blokkenhoek.
2. Zo snel mogelijk, maar binnen 14 dagen vanaf de dag volgend op de in
lid 1 bedoelde melding, zendt de consument het product terug, of
overhandigt hij dit aan (een gemachtigde van) Blokkenhoek. Dit hoeft niet als
Blokkenhoek heeft aangeboden het product zelf af te halen. De consument
heeft de terugzendtermijn in elk geval in acht genomen als hij het
product terugzendt voordat de bedenktijd is verstreken.
3. De consument zendt het product terug met alle geleverde toebehoren,
indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking, en
conform de door Blokkenhoek verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
4. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het
herroepingsrecht ligt bij de consument.
5. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van
het product. Als Blokkenhoek niet heeft gemeld dat de consument deze
kosten moet dragen of als Blokkenhoek aangeeft de kosten zelf te dragen,
hoeft de consument de kosten voor terugzending niet te dragen.
6. De consument draagt geen kosten voor de volledige of gedeeltelijke
levering van niet op een materiële drager geleverde digitale inhoud,
indien:
1. hij voorafgaand aan de levering ervan niet uitdrukkelijk heeft
ingestemd met het beginnen van de nakoming van de
overeenkomst voor het einde van de bedenktijd;
2. hij niet heeft erkend zijn herroepingsrecht te verliezen bij het
verlenen van zijn toestemming; of
3. Blokkenhoek heeft nagelaten deze verklaring van de consument te
bevestigen.

 

  1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle
    aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
    Artikel 9 – Verplichtingen van Blokkenhoek bij herroeping
    1. Als Blokkenhoek de melding van herroeping door de consument op
    elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze
    melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
    2. Blokkenhoek vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele
    leveringskosten door Blokkenhoek in rekening gebracht voor het
    geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 (veertien) dagen
    volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.
    Tenzij Blokkenhoek aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten
    met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de
    consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar
    gelang welk tijdstip eerder valt.
    3. Blokkenhoek gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de
    consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere
    methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument.
    4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van
    levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft Blokkenhoek de
    bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.

Artikel 10 – Uitsluiting herroepingsrecht
Blokkenhoek kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het
herroepingsrecht, maar alleen als Blokkenhoek dit duidelijk bij het aanbod, althans
tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld:

  1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan
    schommelingen op de financiële markt waarop Blokkenhoek geen invloed
    heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen;
    2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder
    een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij
    producten, digitale inhoud en/of diensten door Blokkenhoek worden
    aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de
    mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder
    leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder
    verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
    3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar
    alleen als:
    1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande
    instemming van de consument; en
    2. de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht
    verliest zodra Blokkenhoek de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
    4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van
    accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of
    periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden,
    goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
    5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de
    overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan
    is voorzien;
    6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die
    niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een
    individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor
    een specifieke persoon bestemd zijn;
    7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben;
    8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming of
    hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de
    verzegeling na levering is verbroken;
  2. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn
    met andere producten;
    10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het
    sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan
    plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk
    is van schommelingen van de markt waarop Blokkenhoek geen invloed
    heeft;
    11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur,
    waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
    12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van
    abonnementen hierop;
    13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager,
    maar alleen als:
    1. de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande
    instemming van de consument; en
    2. de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn
    herroepingsrecht verliest.
    Artikel 11 – De prijs
    1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de
    prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd,
    behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in
    btw-tarieven.
    2. In afwijking van het vorige lid kan Blokkenhoek producten of diensten
    waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële
    markt en waar Blokkenhoek geen invloed op heeft, met variabele prijzen
    aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat
    eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod
    vermeld.
  3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van
    wettelijke regelingen of bepalingen.
    4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de
    overeenkomst zijn alleen toegestaan indien Blokkenhoek dit bedongen heeft
    en:
    1. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
    2. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te
    zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
    5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn
    inclusief btw.
    Artikel 12 – Nakoming overeenkomst en extra garantie
    1. Blokkenhoek staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan
    de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de
    redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de
    datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande
    wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien
    overeengekomen staat Blokkenhoek er tevens voor in dat het product
    geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
    2. Een door Blokkenhoek, diens toeleverancier, fabrikant of importeur verstrekte
    extra garantie beperkt nimmer de wettelijke rechten en vorderingen die
    de consument op grond van de overeenkomst tegenover Blokkenhoek kan
    doen gelden indien Blokkenhoek is tekortgeschoten in de nakoming van zijn
    deel van de overeenkomst.
    3. Onder extra garantie wordt verstaan iedere verbintenis van Blokkenhoek,
    diens toeleverancier, importeur of producent waarin deze aan de
    consument bepaalde rechten of vorderingen toekent die verder gaan
    dan waartoe deze wettelijk verplicht is in geval hij is tekortgeschoten in
    de nakoming van zijn deel van de overeenkomst.

Artikel 13 – Levering en uitvoering
1. Blokkenhoek zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in
ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten
en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Blokkenhoek
kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene
voorwaarden is vermeld, zal Blokkenhoek geaccepteerde bestellingen met
bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren, tenzij een
andere leveringstermijn is overeengekomen. Indien de bezorging
vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts
gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan
uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De
consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder
kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. Na ontbinding conform het vorige lid zal Blokkenhoek het bedrag dat de
consument betaald heeft onverwijld terugbetalen.
5. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij
Blokkenhoek tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf
aangewezen en aan Blokkenhoek bekend gemaakte vertegenwoordiger,
tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 14 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging:
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of
diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen
opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
1. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is
aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of
diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen
met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en
een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
● te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een
bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
● tenminste opzeggen op dezelfde wijze als deze overeenkomsten door
hem zijn aangegaan;
● altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als Blokkenhoek voor zichzelf
heeft bedongen.

Verlenging:
1. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
het geregeld afleveren van producten of diensten, mag niet stilzwijgend
worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
2. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor
bepaalde tijd is aangegaan stilzwijgend worden verlengd voor een
bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze
verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan
opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot
het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen
stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument
te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één
maand.
Duur:

  1. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de
    consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een
    opzegtermijn van ten hoogste één maand opzeggen, tenzij de
    redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de
    overeengekomen duur verzetten.
    Artikel 15 – Betaling
    1. Voor zover niet anders is bepaald in de overeenkomst of aanvullende
    voorwaarden, dienen de door de consument verschuldigde bedragen
    te worden voldaan binnen 14 (veertien) dagen na het ingaan van de
    bedenktermijn, of bij het ontbreken van een bedenktermijn binnen 14
    (veertien) dagen na het sluiten van de overeenkomst. In geval van een
    overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan
    op de dag nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst
    heeft ontvangen.
    2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag de consument in
    algemene voorwaarden nimmer verplicht worden tot vooruitbetaling
    van meer dan 50%. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de
    consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering
    van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen
    vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
    3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of
    vermelde betaalgegevens onverwijld aan Blokkenhoek te melden.
    4. Indien de consument niet tijdig aan zijn betalingsverplichting(en)
    voldoet, is deze, nadat hij door Blokkenhoek is gewezen op de te late betaling
    en Blokkenhoek de consument een termijn van 14 (veertien) dagen heeft
    gegund om alsnog aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, na het
    uitblijven van betaling binnen deze 14-dagen-termijn, over het nog
    verschuldigde bedrag de wettelijke rente verschuldigd en is Blokkenhoek
    gerechtigd de door hem gemaakte buitengerechtelijke incassokosten in rekening te brengen. Deze incassokosten bedragen maximaal: 15%
    over openstaande bedragen tot € 2.500,=; 10% over de daaropvolgende
    € 2.500,= en 5% over de volgende € 5.000,= met een minimum van €
    40,=. Blokkenhoek kan ten voordele van de consument afwijken van
    genoemde bedragen en percentages.
    Artikel 16 – Klachtenregeling
    1. Blokkenhoek beschikt over een voldoende bekend gemaakte
    klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze
    klachtenprocedure.
    2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen
    bekwame tijd nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd,
    volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij Blokkenhoek.
    3. Bij Blokkenhoek ingediende klachten worden binnen een termijn van 14
    (veertien) dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord.
    Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt
    door Blokkenhoek binnen de termijn van 14 (veertien) dagen geantwoord
    met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument
    een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
    Artikel 17 – Geschillen
    1. Op overeenkomsten tussen Blokkenhoek en de consument waarop deze
    algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands
    recht van toepassing. Alle geschillen die voortvloeien uit de
    overeenkomst en/of deze algemene voorwaarden zullen worden
    voorgelegd aan de bevoegde rechter van het arrondissement waar
    Blokkenhoek kantoor houdt.

Artikel 18 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende
bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen
schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de
consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een
duurzame gegevensdrager.